Vliegreis en eerste dag Negombo

23 juli 2017 - Negombo, Sri Lanka

Zo, daar gaan we dan eindelijk naar Sri Lanka.

We beginnen de dag vroeg om naar Dusseldorf te gaan. We zijn mooi op tijd en reizen met de Skytrain de aankomsthal binnen, net alsof we in een Science fiction film zijn beland.

20170722_083532IMG_3905

Op tijd zijn we bij de gate en dan blijkt dat we in een ander soort vliegtuig zitten, waardoor het op tijd inchecken helemaal geen zin meer had. Maar……. nu zitten we toch bij het raam en allemaal bij elkaar, maar helemaal op de achterste rij.

IMG_20170722_120801

Voor Kyan is het de eerste keer vliegen en voor Iris de tweede keer, dus SPANNEND!

20170722_115015

20170722_174318

Het eerste deel verloopt voorspoedig en we komen aan in Abu Dhabi waar het om 20 uur nog 40 graden was. We hebben 1,5 uur om over te stappen en dat lukt net, want we moeten weer door de security.

Dan nog vier uur vliegen en we komen om 3:30 uur ’s nachts aan in Colombo, Sri Lanka.

Daar is het voor deze tijd superdruk. Heel veel vliegtuigen komen blijkbaar ’s nachts aan in Sri Lanka.

Na onze bagage te hebben opgehaald, ja we hadden alles, komen we in de aankomsthal. Daar staan wel 30 mannetjes met bordjes in de lucht en zie dan maar eens onze naam snel te lezen. Roy heeft nog goede ogen, hij zag het vrij snel. Dat was onze chauffeur Sithara, de chauffeur die we eerst zouden krijgen is ziek.

Hij kwam ons met een busje ophalen en bracht ons met een slakkengangetje naar het eerste hotel. Voor elke drempel, gat in de weg stopte hij en ging er heel voorzichtig overheen. Dat belooft nog wat.

In het hotel kwamen we om 4:30 uur ’s nachts aan en gelukkig konden we na een half uur alvast in onze kamer om bij te slapen.

Na een paar uurtjes slaap toch maar ontbeten en we hebben de rest van de dag aan het zwembad gelegen en we zijn nog naar Negombo Beach geweest, waar alle Srilankanen van hun zondag genoten.

20170723_145907

20170723_151219

IMG_3916IMG_3924

IMG_3929IMG_3937

Morgen komt onze chauffeur ons ophalen en dan gaan we naar Anuradhapura toe. Dit is de oude koningsstad. Het wordt een lange rit, wel vier uur rijden.

1. Marina:
    23 juli 2017
    Mooie foto's! Wat een ander land!
    Slaap lekker vannacht en goede reis morgen.
    De wegen zijn slecht met veel gaten, dus als de chauffeur zo voorzichtig blijft wordt het een lange trip. Maar je wordt niet door elkaar gehutseld!
  2. Tante Nicole:
    Hey luitjes,
    wat prachtig om te zien die foto's en ja je maakt zo heel wat mee, ander land, ander cultuur. Super om het allemaal met jullie 4 te mogen beleven.
    Leuk ook die Skytrain bij Dusseldorf. Vonden wij ook erg leuke ervaring en lekker snel!! Dan begint de vakantie gelijk al. xx liefs van ons allemaal
  3. Hanneke Leeuw:
    23 juli 2017
    Ontzettend leuk om te lezen en ook mooie foto's. Benieuwd wat t jullie allemaal brengt.
  4. Ine:
    23 juli 2017
    Top, super om te lezen dat tot nu toe alles goed gegaan is!
    En Iris en Kyan, hoe is het vliegen bevallen??
    En de temperatuur? Goed te doen?
    Heel veel plezier en tot het volgende reisverslag!
    Groet, Ine
  5. Paula:
    23 juli 2017
    Jullie vakantie is zo te zien goed begonnen, mooie foto's! Veel succes morgen met de lange rit naar Anuradhapura.
  6. Lieke:
    24 juli 2017
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie al van de eerste dag aan t zwembad en strand hebben genoten! En hoe smaakt t sri lankaans eten?